Summa sidvisningar

lördag 13 oktober 2012

BLEKINGE 121010

Så blev det ännu en Blekingetur.
Stack iväg så pass tidigt att vi sjösatte båten precis vid soluppgången.
Planen som jag skrivit innan var att försöka få fisk på mete, UL och Jerk.
På väg ut mot de yttre områdena började man dock tvivla på om man var frisk i huvudet :-)

Enligt väderprognosen skulle måndagen och tisdagens oväder lägga sig under onsdagen och det skulle blåsa typ max 5 m/s. Jag tyckte mer att det verkade som 10 m/s…….

Hmmmmmmm. Planen jag hade i huvudet att långsamt flötestrolla längs med branterna mot djupt vatten med elmotorn kändes plötsligt som bortblåst. Till sist ankrade vi dock upp på lite djupare vatten och jag slängde ut mitt mete samtidigt som vi jerkade åt alla håll och riktningar.

Plötsligt är flötet borta? Mothugg och så är det fast fisk. Efter bara någon minut :-)
Efter en ganska snäll fight landar jag dock en fin fisk.


Efter detta fiskar vi vidare utan ett enda napp :-(

Efter ytterliggare ett tag lyckas jag dock lura en fisk till på mete. Ingen jätte men en fisk :-)

Vi kämpar vidare utan några fantastiska resultat…….
En och annan ströfisk kommer upp men inga mängder och inga stora :-(

Vid lunchpausen har vi bara landat en handfull fiskar. Inte så kul när man kört så långt och gått upp så tidigt. Då vill man ha MYCKET och STOR FISK :-)

Plötsligt börjar det dock nappa. I början lite nätt. Vi tar en eller två fiskar per ankring. Sen 3-5 fiskar per ankring och till sist behöver vi knappt flytta på oss. Det verkar finnas hur mycket fisk som helst!!! Vi dubbeldrillar flera gånger. Vilket j-vla fiske!!!! Helt underbart!!! Lyckas även få en fisk på UL trots att det känns "fattigt" att fiska med ute i den stora skärgården :-)




Plötsligt får jag ett hugg där fisken inte beter sig som vanligt. Fisken vägrar visa sig i ytan och ett par gånger simmar den rakt mot mig i superhastighet. Konstigt? Väl vid båten ser jag att det är en fin havsöring. HÅVEN JOHNNY!!!! Johnny kommer snabbt till min räddning och den är säkrad i håven. Efter ett par snabba kort fick den simma hem igen. Vägde den inte men det är den största öring jag fångat. På Buster Jerk :-) Antar att den är fredad nu men jag kan ju inte hjälpa att den hugger på mitt jerkbait? Kul fisk men det är dom där gröna med stora tänder man vill ha :-)


Det grymma fisket fortsätter och vi landar fisk efter fisk. Efter ytterliggare en stund suger det till ordentligt i mina grejor och jag ser en stor fena ute i vattnet. HÅVEN JOHNNY!!!! Efter ett par rusningar håvar Johnny en fin gädda till mig. 7kg och 93cm. Kort och tjock!!! En trevlig kombination när det gäller gäddor ;-)



Vi fiskar på och fisket blir bara bättre och bättre. Otroligt!! Mot slutet hade vi fisk nästan hela tiden. Jag fick ta bild på mig själv när Johnny drillade en annan fisk.






När vi inser att dagen är slut så bestämmer vi oss för ett sista kast för dagen.

Pang!! Min 27e gädda landas :-)


Vilken dag!!! Jag fick 27 gäddor och en havsöring och Johnny landade 31 gäddor!!!

SVÅRSLAGET!!

Idag fick Johnny bra träning på kroklossning och gälgrepp .
Blir kanske inte så många sådana här bilder framöver ;-)


58 gäddor varav de flesta landade efter lunch. Nytt båtrekord och PB på Havsöring. Det trodde jag inte på vägen ut på morgonen när vattnet slog in i båten :-)

Och hur funkade nya jerkplattformen? SUPERBRA!!! Så underbart att kunna stå ordentligt och fiska. En riktig höjdare. FÄRDIG MED BÅTEN!!!!


Sved dock lite att bli utfiskad av Johnny………. Får trösta mig med min 7kgs gädda och havsöringen.

Antar att det var Johnnys illgulgröna Buster som var orsaken till utfiskningen . Den lurade mycket fisk men bara smått. Jag testade runt en hel del men lyckades som vanligt bäst med Buster Jerk. Buster jerk i gäddfärg funkade bäst.

Nu är även TEAM BULK anmäld till KPT(Karlskrona Pike Tournament) vilket skall bli kul som f-n. Kolla gärna in www.under-ytan.se .

Nu är det fiskepaus några dagar då det är mycket att göra både hemma och på jobbet.

Skall svara på de kommentarer  som kommit när jag har tid

I´ll be back!!!


Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :51st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Övriga fisketurer 2012 :3st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 194st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)
BÅTREKORD GÄDDA: 7kg 93cm 121010 Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar